هواداران استاد ایرج رحمانپور

سلطان آواز محلی ایران، موسیقی لکی و لری خرم آبادی

هواداران استاد ایرج رحمانپور

سلطان آواز محلی ایران، موسیقی لکی و لری خرم آبادی

اعتراض به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران. ایرنا...لکی باستانی است

چندی پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در یکی از مطالب منتشره مطالبی را در مورد گویش های محلی لرستان ارایه نموده که در آن با ذکر عمر ۴۰ ساله برای زبان لکی سبب برانگیخته شدن خشم و اعتراض ساکنین لرستان به این خبرگزاری شد.

با آگاه بودن از اینکه روزگاری نه چندان دور زبان لکی زبان مردم لرستان و اکنون نیز زبان غالب مردمان بخشی از لرستان است باید در اقدامی هماهنگ اعتراض خویش را نسبت به ایرنا اعلام کرد.

در این راستا انجمن لرستانی های مقیم تهران و نشریه اینترنتی لوور به دفعات مکرر بیانیه هایی را در اعتراض به ایرنا منتشر کردند که متاسفانه تا کنون ایرنا هیچ واکنشی نسبت به بیانیه ها نشان نداده است.

لذا از دوستان گرامی هم استانی و تمام کسانی که نسبت به پرشیا و زبان های باستانی آن حس مسوولیت دارند درخواست می شود تا متن اعتراضات خود را در آدرس زیر نوشته و برای ایرنا ارسال نمایند.

http://www2.irna.ir/fa/irncontact/menu-286/

موضوع نامه شما به ایرنا می بایست حاوی واژگان زیر باشد:

لکی. زبان لکی. لرستان. گویش های لرستان. انجمن لرستانی ها. ۴۰ سال اشتبا۰ و ...

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
یوسفی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ب.ظ http://yousei14.blogfa.com

استاد رضا سقایی ، حنجره ی طلایی آواز لرستان سخت بیمار است و آوازش در گلو مانده است . برای سلامتش دست به دعا بر می داریم و تسلای خاطر رنجورش را به پیامی هر چند مختصر فراهم می آوریم .« وب سایت راه ابریشم » به منظور ثبت و انعکاس پیام های مهرآمیز شما به استاد سقایی عزیزو درصورت لزوم به مسؤلین و متولیان امر برای ترغیب هر چه بیشتر ایشان به حمایت از هنرمندانی نظیر استاد سقایی که همه ی جوانی و عمرشان را در راه اعتلای فرهنگ و هنر این دیار به سر آوردند اما در پایان غریب و تنها ماندند اعلام آمادگی می نماید . از اعلام نظر و ارسال پیام در این خصوص دریغ نفرمایید .

bi جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ق.ظ

حتما 40000 بوده نقطه هاش چاپ نشده

[ بدون نام ] شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ق.ظ

مهکی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:21 ق.ظ http://m-mahaki.blogfa.com

واقعا برای شما متاسفم منم مثل اون یکی دوستمون مطمئنم خواستن بنویسن ۴۰۰۰۰ ساله اشتباه شده

ف-حیدری یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ب.ظ

آیا وحشترین آدم نما ها هم نمیدانند یک زبان با واژگان جداکانه و مستقل چند هزار سال وقت نیاز دارد تا زبانی با ویژگی های خاص (لکی)بوجود آید زبان لکی خود را در نوشته های میخی بیستون استوار تر از زیر شاخه های خود میداند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد